Nieuws, februari 2001

Faillissement dreigt voor deeltaxi

2005-07-23

19 februari 2001

Arbeidsinspectie verklaart school speciaal onderwijs 'onbewoonbaar', leerkrachten uit protest massaal ziek

Leerkrachten, leerlingen en hun ouders en verzorgers zijn het beu. Hun school 't Nieuwveld staat er al jarenlang allerbelabberst bij. Zij eisen daarom een nieuw schoolgebouw. Om die eis kracht bij te zetten hebben de leerkrachten zich vandaag massaal ziek gemeld.

Speelveld wordt prikveld

Ouders uit de Dinkelstraat in de Helmondse wijk Brouwhuis zijn boos. De verontwaardiging betreft het omtoveren van een stukje grasveld midden in de straat in een 'prikveld'.

Het rommelt in de Gaviolizaal

Het rommelt in de Gaviolizaal. Eigenaar Willems overweegt te vertrekken met zijn unieke grammofooncollectie. En de vereniging van orgel-liefhebbers vreest zelfs de teloorgang van de Gaviolizaal als culturele voorziening.

16 februari 2001

Verkoop Obragas: de burger betaalt de rekening

De berichtgeving over de komende uitverkoop van gasbedrijf Obragas bestaat bijna alleen uit jubelverhalen. Bestuurders en aandeelhouders met dollartekens in hun ogen wrijven zich in de handen over de vele miljoenen die de verkoop zal opleveren De vraag moeten we Obragas eigenlijk wel verkopen komt niet aan bod.