h

Klachten over rekening waterleidingbedrijf

12 mei 2000

Klachten over rekening waterleidingbedrijf

Niet iedereen zal er wakker van liggen, maar voor sommige groepen mensen is de wijze waarop waterleidingbedrijf WOB de rekening int erg lastig.

Het waterleidingbedrijf stelt haar klanten voor de keuze: óf maandelijks automatisch betalen óf per acceptgirokaart maar dan meteen voor drie maanden.
Vooral voor mensen met een veelal lage WAO-uitkering, die toch al maandelijks moeten passen en meten om uit het rood te blijven, is deze aanpak erg lastig. Want WOB haalt het geld van de rekening als de uitkering nog niet binnen is. Het alternatief - betalen per drie maanden - heeft als nadeel dat er dan een fors bedrag wordt afgeschreven. Dat komt omdat WOB ook de heffingen voor de gemeente int. Tot op heden is WOB niet bereid om aan de klachten tegenmoet te komen met een maandelijkse acceptgirokaart.
Inmiddels zijn er klanten die zich niks aantrekken van de betaalregels van WOB. Zij maken zelf maandelijks het voorschot over. In dat geval start WOB een incasso-procedure. Het is zeer de vraag of WOB juridisch gezien daarbij in haar recht staat. Er is al een klant die daarom dat juridisch gevecht wel wil aangaan.
2000-05-12

U bent hier