SP wil inzage in briefwisseling tussen gemeente en corporatie Woonpartners

22 september 2000

SP wil inzage in briefwisseling tussen gemeente en corporatie Woonpartners

De SP vraagt inzage in de briefwisseling tussen gemeente en corporatie Woonpartners. Dat is volgens de partij nodig om de raad beter inzicht te geven in de achtergronden en overwegingen die spelen bij de sloopplannen in de Helmondse binnenstad.

De briefwisseling blijkt uit documenten die Woonpartners heeft toegestuurd naar de raadsleden. De corporatie heeft de stukken rondgestuurd om de raadsleden over haar standpunt te informeren.

De sloopplannen zijn onderwerp van fel debat. Anders dan de gemeente - die de complete Dierenbuurt wil slopen - wil Woonpartners een aantal woningen behouden. Tegelijkertijd maken de buurtbewoners zich sterk voor behoud van nog meer woningen. Zij verwijten Woonpartners dat ze te weinig weestand biedt aan de druk van de gemeente om liefst alles te slopen.

Binnenkort moet de gemeenteraad de knoop doorhakken. De SP wil dat nog vóór die tijd de briefwisseling ter beschikking komt van de raadsleden.
2000-09-22