Zorgen over Helso - Atlant Groep

14 januari 2002

Zorgen over Helso - Atlant Groep

Aanhoudende zorgelijke berichten over de economische gang van zaken bij de sociale werkplaats Helso zijn voor de Helmondse SP aanleiding om duidelijkheid te vragen.

Sinds 1 januari maakt de Helso samen met de stichting Arbeidsplaatsen STAP onderdeel uit van de Atlant Groep. Met ruim tweeduizend medewerkers is de Atlant Groep de grootste werkgever van de regio.Het werkgebied van het bedrijf strekt zich uit over de zeven Peelgemeenten: Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Helmond, Laarbeek, Mierlo en Someren.

De start van het nieuwe bedrijf is nog geen twee weken geleden ingeluid met een feestelijke bijeenkomst voor het personeel. Atlant Groep vol vertrouwen van start, schrijft het huis-aan-huisblad Traverse bij die gelegenheid.

'Het is helemaal niet onze bedoeling om nu de feestvreugde te bederven', zegt SP-raadslid Hans Verbakel, 'maar de berichten dat het niet goed zou gaan bij de Helso zijn te hardnekkig om maar aan de kant te laten liggen. Wij willen daarom graag nu duidelijkheid in plaats van straks voor mogelijk onaangename verrassingen te staan. En mocht er weinig aan de hand zijn horen wij dat ook graag want dan is die zorg tenminste weggenomen.'

2002-01-14