Vraag over uitspraak wethouder

12 juli 2008

Vraag over uitspraak wethouder

Kunt u de uitspraak van wethouder Boetzkes bevestigen dat de vier zorgaanbieders in Helmond toestemming hebben gegeven voor het inschakelen van een extra zorgaanbieder, te weten het bedrijf TSN?

TOELICHTING:
In de raadscommissie Samenleving van maandag 16 juni was aan de orde ons voorstel voor het houden van een hoorzitting over de thuiszorg. In een toelichting op ons voorstel wezen wij erop dat het inschakelen door de wethouder van een extra zorgaanbieder onrechtmatig is. Wij noemden dit om te illustreren dat er ernstige problemen zijn in de thuiszorg en ook om de urgentie van behandeling van ons voorstel aan te geven.

In het Eindhovens Dagblad van afgelopen zaterdag 21 juni weerspreekt wethouders Boetzkes dat het inschakelen van een extra zorgaanbieder onrechtmatig / illegaal is. Citaat:
"Er is sprake van onvoorziene omstandigheden, waardoor deze noodgreep mogelijk is. Daar is niets illegaals aan. Ik heb daar bovendien toestemming voor van de vier andere zorgaanbieders in de stad.

Erik de Vries, Nathalie van der Zanden
SP-raadsleden

Update: antwoord van het college (pdf-bestand)