"Atlant-directie kwam afspraak niet na"

31 januari 2013

"Atlant-directie kwam afspraak niet na"

"Atlant-directie kwam afspraak niet na." Dat antwoordt het college van B en W op vragen van de SP.

Citaten: "De huidige impasse is ontstaan op basis van het door de directie van de Atlant Groep niet nakomen van de tweede afspraak." En: "De Algemeen Directeur is ambtenaar en verantwoordelijk voor de ambtelijke advisering aan het Bestuur en voor de uitvoering van het vastgestelde beleid en de bedrijfsvoering. Hij heeft daarvoor een uitvoerend mandaat. Zijn rol is dan ook vergelijkbaar met de rol van een directeur van een Dienst van de gemeente. Dat betekent dat de Algemeen Directeur de opdrachten van het Bestuur dient op te volgen." Atlant-directeur Theo van Kroonenburg zit momenteel gedwongen thuis.

Het conflict speelt tegen de achtergrond van nieuw toekomstig beleid voor de Atlant Groep. De heersende politiek heeft forse bezuinigingen in petto voor re-integratie en de sociale werkplaats (WSW).

Raadscommissie en wethouder debatteerden donderdagavond over de kwestie. Het debat was aangevraagd door SP en PvdA. Op de vraag van de SP waarom een brief van Theo van Kroonenburg niet naar de gemeenteraad was gezonden, terwijl dat uitdrukkelijk wel de bedoeling was van de Atlant-directeur, antwoordde wethouder Yvonne van Mierlo nu dat ze daar spijt van had. Eerder antwoordde de wethouder dat de brief van Van Kroonenburg niet was doorgestuurd omdat hij 'geen gesprekspartner' is van de raad.

- antwoord van het college (pdf-bestand)

Atlant Groep en gemeente: het Eindhovens Dagblad houdt een overzicht bij. Zie hier.

2013-01-31