Succesvolle openbare avond Rijpelberg

24 oktober 2019

Succesvolle openbare avond Rijpelberg

Bewonersavond buurtenquête De Rijpelberg

In 2019 heeft de SP een buurtenquête afgenomen op de Rijpelberg. Een flink aantal maanden zijn bewoners huis-aan-huis bezocht en gevraagd enquêteformulieren in te vullen. Ruim 400 woningen zijn bezocht en een groot deel deed mee.

Woensdag 23 oktober was er een openbare avond in wijkhuis De Brem. Inwoners konden daar hun verhaal toelichten en samen bespreken wat er mogelijk was. Enkele inwoners konden niet aanwezig zijn maar reageerden via email. Raadsleden van de SP waren aanwezig, alsook SP wethouder Erik de Vries en Statenlid Nico Heijmans.

Conclusie van de enquête en de avond was dat het over het algemeen heel goed toeven is in de Rijpelberg, men noemt het vele groen, de rust, fijne woningen, fijne fietsverbindingen, veel activiteiten in de wijk en de bosrijke omgeving. De bewoners zijn erg tevreden en wonen er graag.

Toch kan er altijd iets beter en die dingen zijn ook benoemd. Waar we, samen met bewoners, verder over gaan praten is: het openbaar vervoer, laad- en losoverlast bij winkels, vogelhuisjes en groenvoorziening/-onderhoud.

Mochten mensen mee willen praten, een email naar helmond@sp.nl is voldoende.

De volgende buurt waar de SP huis-aan-huis langs gaat is Mierlo-Hout.