Voor 14 in Helmond!

17 december 2019

Voor 14 in Helmond!

Foto: FNV

Wij willen dat iedereen gewoon kan leven in plaats van overleven. Dat iedereen zich vrij voelt in plaats van beperkt. Dat iedereen een fatsoenlijk inkomen heeft en mee kan doen.

Hier kunnen wij voor zorgen. Want Nederland is gigantisch rijk. En wij gaan er voor zorgen dat de politiek die rijkdom eerlijker gaat verdelen Dit begint bij een eerlijk minimumloon van 14 euro per uur. Hiermee stijgt ook het inkomen van mensen met een uitkering en AOW.

Twee miljoen mensen voelen op dit moment niets van de economische groei. Mensen die het minimumloon verdienen zitten vast en kunnen niet meegroeien, niet meeprofiteren. Sterker nog, hun inkomen is in de afgelopen 40 jaar 20% minder waard geworden! En dit terwijl de winsten van grote bedrijven groter en groter worden. Dit accepteren wij niet langer. Wij zijn wakker en staan op tegen dit onrecht.

Dit klinkt als een verhaal van de SP, het is echter van de FNV. Voor 14 laat deze oneerlijke verdeling niet meer toe. Wij zijn wakker, wij staan op en strijden voor een eerlijke verdeling. Nu zorgen de grote bedrijven er voor dat politici naar hen luisteren. Wanneer wij allemaal wakker worden en opstaan, gaan politici naar ons luisteren. Wij eisen dat zij de wet veranderen en het minimumloon verhogen tot 14 euro.

In Helmond zal er op 11 januari een grote actie worden gehouden waarvoor we heel graag iedereen oproepen. Iedereen heeft er immers belang bij dat het ons allen beter gaat. Ook u kent een buurman, oom, oma, vriendin die het niet makkelijk heeft.

Kom op zaterdag 11 januari van 11.00 tot 12.30 uur naar de Markt in Helmond!

De SP diende al eerder een voorstel in om het minimumloon te verhogen, maar dat haalde geen meerderheid. Nu is het dus van belang dat we met heel veel mensen gaan opstaan voor 14.