Hoe nu verder?

7 april 2020

Hoe nu verder?

Foto: SP

Vorige week zijn al onze oudere leden gebeld om te vragen hoe het met ze ging en of er iets is waar ze hulp bij kunnen gebruiken. We kregen daarop hele leuke reacties.

Met de meeste ouderen gaat het goed. Ze hebben een netwerk dat zorgt voor boodschappen en ze blijven goed binnen. Wel krijgen ze geen bezoek, missen ze sociale contacten en natuurlijk kinderen en kleinkinderen.

Sommige mensen zijn ook gebeld vanuit de kerk of een woningbouwcooperatie. Dat wordt gewaardeerd!

We horen anecdotes over vroeger (Emile Roemer die vroeger de auto van een van onze leden leende als hij met de padvinders op pad ging), we horen verhalen van herstel na een operatie en goede buren die helpen met boodschappen, we horen ook dat de ouderen zelf nog actief bellen naar anderen om ze te steunen, maar we horen ook veel mensen die eenzaam zijn, met name hen die pas een partner zijn verloren.

Warme douche:
Een man hoorde op de radio over het boodschappenuurtje voor ouderen en ging zeer vroeg op pad. Om 7 uur stond hij voor de Jan Linders. Die was echter dicht.
De eigenaar was al in de zaak, zag hem staan, en liet hem binnen. Zo kon hij dus mooi, helemaal in zijn eentje, de boordschappen doen. Complimenten Jan Linders!