Dag van de onmisbaren

14 september 2021

Dag van de onmisbaren

Foto: SP

Afgelopen jaar is duidelijk geworden wie het land overeind houden. Zorgverleners, schoonmakers, vuilnisophalers, kinderopvangmedewerkers, chauffeurs, leerkrachten en vele andere 'cruciale beroepen'. Ze stonden aan de frontlinie van de pandemie, konden niet thuiswerken en liepen grote risico's. Ze zijn onmisbaar maar vaak ondergewaardeerd: bescheiden inkomens, grote onzekerheden en hoge werkdruk.

Verandering is nodig en wel nu. Klappen is niet langer voldoende. Veel cao's lopen af en in Den Haag regeert de chaos. Daarom organiseert de FNV op zaterdag 25 september de Dag van de Onmisbaren.

25 september: Dag van de Onmisbaren

Dan staan zorgverleners, schoonmakers, vuilnismannen, kinderopvangmedewerkers, chauffeurs, postbezorgers en vele anderen samen op voor meer respect en waardering. Ook hun klanten, patiënten, vrienden, familieleden en sympathisanten zijn van harte welkom.

Het zou fantastisch zijn als ook uit onze regio zoveel mogelijk mensen gestimuleerd of opgeroepen worden om mee te gaan. Onze partij stond en staat immers niet voor niets altijd schouder aan schouder met thuiszorgers, schoonmakers, vuilnismannen, (kinderopvang)juffen en meesters en vele anderen.

Aanmelden (voor de gratis bus) of meer informatie via: www.fnv.nl/onmisbaren