Fietsend door Rijpelberg

22 februari 2022

Fietsend door Rijpelberg

Foto: SP

Terwijl een deel van SP Helmond de campagneaftrap deed, waren wethouder en lijsttrekker Erik de Vries, en de kandidaten Dirk van Dam (plek 3) en Frank Ploegmakers (plek 6) in Rijpelberg.

Belangen Rijpelberg had de SP gevraagd om eens mee te fietsen en dat deden we natuurlijk graag. We kwamen langs pareltjes zoals speeltuin Rijpelroets, Scouting Rijpel en dierenpark de Rippert en ook langs een aantal aandachtspunten zoals de Weg door de Rijpel en wijkhuis De Brem.

De Belangengroep Rijpelberg heeft veel aandacht besteed aan haar Wijkvisie. Doel van deze visie is om naar alle bewoners duidelijk te maken waarvoor wij willen gaan en staan in onze wijk Rijpelberg.

Foto: SP

Aan het begin van de Baroniehof ligt dierenpark De Rippert. Dit park ligt middenin woonwijk De Rijpelberg en heeft een unieke vorm doordat het Kindcentrum De Rakt omsluit. Het park bevat meerdere bijzondere diersoorten als lama's, schotse Hooglanders, wallaby's en schapen en geiten.

Scouting Rijpel
"Scouting is een open, maatschappelijk betrokken jeugd- en jongerenorganisatie, die haar leden met het Scoutingprogramma een plezierige en uitdagende vrijetijdsbesteding biedt. In dit Scoutingprogramma wordt in actief samenspel met leeftijdsgenoten, geïnspireerd op het buitenleven, een bijdrage geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Hierdoor leren scouts met respect voor zichzelf en hun omgeving de eigen grenzen te verkennen en verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, elkaar en de wereld om hen heen."

We vonden het zeer interessant, dus enorm bedankt voor de uitnodiging!