Campagne-update

12 maart 2022

Campagne-update

Foto: Irma Koopman

Wat een fantastische dag! Helmond bedankt!
De laatste zaterdag voor de gemeenteraadsverkiezingen. Traditioneel staan alle partijen met een kraam op de markt in Helmond, wachten tot inwoners vragen komen stellen. De SP zou de SP niet zijn als we het niet helemaal anders doen.

Natuurlijk waren we ook op de markt, maar onder de mensen, niet achter een kraam. We liepen rond, praten met mensen en deelden 'stempakketjes' uit. Wat er in zat? Dat wisselde een beetje. In elk geval een flyer, schuurspons, SP-stempotloodje lollie, chocolaatje. Verder afwisselend een pen, sticker, winkelwagenmuntje, speldje, tijdelijke tattoo, etc. Ze vlogen weg! We hadden er duizend en zijn daarna overgegaan op de welbekende SP schuursponsjes, winkelwagenmuntjes, kranten en kaarten.

We liepen de markt over en weer rond naar het pleintje waar onze stoere, glimmende Ape al stond. Zoals altijd wilden er veel kindjes in zitten, en een enkele volwassene ook! Twee rondjes over de markt later was het tijd om naar de bijeenkomst over Oekraïne te gaan in het Speelhuis. Indrukwekkende lezingen, goed dat Helmond dat soort dingen wil organiseren.

Daarna gingen we nog naar Brouwhuis, de thuisbasis van onze lijsttrekker Erik de Vries (de enige herkende lijsttrekker volgens Dit is Helmond).

Foto: Irma Koopman