50 jaar SP, de familiedag

20 juni 2022

50 jaar SP, de familiedag

Foto: SP

Zondag 19 juni kwamen heel veel SPers samen in Burger's Zoo in Arnhem om het 50-jarig bestaan van de partij te vieren. Onder hen ruim 30 Helmondse SP-leden en hun families.

Bij het vertrek uit Helmond regende het nog maar eenmaal in Arnhem werd het al snel een mooie, zonnige dag.
Sjaak Bral, cabaretier, praat de ochtend aan elkaar. We staan stil bij de afgelopen 50 jaar en de dingen die er allemaal gedaan zijn. De steun aan Engelse mijnwerkers, de strijd tegen apartheid in Zuid-Afrika, maar ook het eerste politieke milieu-alarmteam van Nederland, de acties tegen Organon in Oss, tegen de vermarkting van onze energiemaatschappijen, tegen het splitsen van NS en Prorail, en nog veel meer.

Ook muzikaal keken we terug, luister op: Spotify: https://open.spotify.com/album/0BEY0Mab79AX0AAobJyloa?si=lP_Mxn_KQ9eIRmI...

De ochtend werd afgesloten met een geweldig optreden door Van Dik Hout.

Verder konden de aanwezigen reproducties van oude posters kopen, luisteren naar een interview met Jan Marijnissen en Remi Poppe, onze eerste Tweede Kamerleden. Heel veel (oud) Tweede Kamerleden waren aanwezig, Emiel Roemer en Agnes Kant natuurlijk, men kon op de foto, handtekeningen krijgen, kennismaken met de vernieuwde SP Jongeren en nog veel meer.....en natuurlijk de dierentuin bezoeken.
Een impressie:

Foto: SP