Kabinet doe nu iets!!

21 augustus 2022

Kabinet doe nu iets!!

Foto: SP

Zaterdag verscheen er een opiniestuk van Lilian Marijnissen in het AD. Ze roept daarin het kabinet op om nu iets te doen aan de financiële problemen waar steeds meer Nederlanders tegenaan lopen. Het is volgens de SP onzin dat er dit jaar niets meer aan gedaan kan worden.

Zoals u vast al heeft gezien is de SP met een grote campagne bezig om de koopkracht van mensen te verbeteren. De stijging van de prijs van werkelijk alles maakt dat veel mensen, midden- en lagere inkomens, niet meer kunnen rondkomen.

Foto: SP

“De Vijf Koopkracht Knallers van de SP” is een noodplan met 5 maatregelen, dat veel kosten direct omlaag kan brengen.

Overal in het land vragen we steun voor dit initiatief. Vandaag stonden we ook in Helmond. We roepen mensen op om hun boodschap aan Rutte op het boodschappenlijstje te schrijven en om zaterdag 17 september mee te gaan naar Den Haag om het kabinet met z'n allen te laten horen wat wij er van vinden!

Het kabinet van VVD, D66, CDA en CU is namelijk helemaal niet van plan om mensen die  echt hard worden getroffen op de één of andere manier te ondersteunen.  Ze vinden het behouden van winstmarges en dividenduitkeringen aan aandeelhouders van grote bedrijven en supermarktketens nou eenmaal veel belangrijker. Dat blijkt ook, de hoogste inkomens zijn er namelijk 32% op vooruit gegaan!

Laten we samen in Den Haag laten zien dat wij dat anders willen!

Wilt u op 17 september mee naar Den Haag?
Stuur ons een mail, bij voldoende belangstelling huren wij een bus en u gratis mee!