50 jaar SP Helmond!

22 oktober 2022

50 jaar SP Helmond!

Foto: SP

50 jaar geleden besloten een aantal strijdbare mensen om de SP op te richten. Met scherpe analyse, de beste alternatieven, een tomeloze inzet en door altijd naast mensen te staan bouwden zij de SP op. De partij als gereedschap in handen van mensen. Om samen te werken aan een maatschappij gebaseerd op menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit.

Net als 50 jaar geleden is de SP iedere dag actief. Door samen met mensen in actie te komen voor betere woningen, voor goede zorg zonder marktwerking en zonder eigen risico, voor betaalbare energie en voor een fatsoenlijk inkomen voor iedereen. Maar ook voor het opknappen van speeltuintjes of tegen gladde straatstenen.

Ook onze SP Helmond bestaat vandaag 50 jaar. Van kleine actieve partij naar een grote partij die zichtbaar is in de gemeenteraad, in het gemeentebestuur maar vooral ook op straat en in de buurten van Helmond.

En dat zal nodig zijn en blijven. Want we hebben nog vele buurten, dorpen, steden, het land en de wereld te winnen. Dat doen we samen, met alle SP-ers, met de mensen in je straat of buurt en met de mensen in heel Nederland!

Vandaag waren we aanwezig op de markt in Helmond waar we trakteerden op iets lekkers (zie foto's) en we waren in Amersfoort bij het 50-jarig bestaan van de partij.
Die uitzending kunt u terugkijken via: www.sp.nl/50jaarSPstream

Lees ook: SP hoopt het neoliberalisme een ‘laatste zetje’ te geven | Trouw