Statenvragen over stank Brouwhuis

17 mei 2023

Statenvragen over stank Brouwhuis

Foto: SP

In een bericht op Omroep Brabant zagen wij dat de gemeente Helmond definitief uit het overleg over mestverwerker Den Ouden is gestapt.
Stinkende mestverwerker: gemeente stapt nu echt uit overleg over oplossing - Omroep Brabant

De SP-fractie was aanwezig op de bewonersavond in Helmond op 19 april. Deze bewoners kampen al ruim 10 jaar met verschrikkelijke stankoverlast van Den Ouden. Eigenlijk is er al overlast vanaf de bouw, begin jaren 90. De bewoners hebben geen vertrouwen meer in een oplossing, ze melden de overlast niet eens meer en maken zich zorgen over hun gezondheid en de verkoopwaarde van hun woningen.

Er zijn heel veel pogingen gedaan om, samen met Den Ouden, tot een oplossing te komen, maar er lijkt het bedrijf niet veel aan gelegen. Zij gaan precies tot het randje van de vergunning en zelfs alle negatieve publiciteit boeit hen niet.

De SP begrijpt de zorgen van de bewoners van Brouwhuis en daarom hebben Oscar van Raak en Irma Koopman de volgende vragen aan het College van Gedeputeerde Staten gesteld.

Stankoverlast woonwijk Brouwhuis Helmond NoordBrabant - iBabs RIS (bestuurlijkeinformatie.nl)