Gulbergen groen? Dan Berkendonk ook!

2 maart 2011

Gulbergen groen? Dan Berkendonk ook!

Driehonderd bungalows op Gulbergen? Niet doen, vindt wethouder Stienen. Het gebied moet volgens hem groen blijven.

Aan de andere kant van Helmond ligt recreatieplas Berkendonk. Huisjes, bungalows en een stadion voor Helmond Sport zijn de plannen. Hoezo groen blijven?

Vorig jaar september gaf de gemeente Nuenen een raadsinfobrief uit om de gemeenteraad te informeren. Fijntjes wordt gewezen op het belang van het bungalowpark voor de werkgelegenheid, het recreatieve belang plus de financiële opbrengst voor de gemeente. En natuurlijk worden de bungalows fraai ingepast in de omgeving.

Hé, dat komt bekend voor. Met ongeveer dezelfde argumenten worden de plannen voor Berkendonk en omgeving aangeprezen.

Twee plannen met ongeveer dezelfde argumenten en beide in een groene omgeving. Als voor het ene plan het "groene bezwaar" geldt, waarom dan niet evengoed voor het andere? Kortom: Gulbergen groen? Dan Berkendonk ook!

Erik de Vries
fractievoorzitter SP Helmond

ingezonden brief, verscheen in het Eindhovens Dagblad van 2 maart 2011

- Bedenkingen tegen bungalows (link Eindhovens Dagblad)